wtorek, 11 września 2007

Implanon - światowe nowości antykoncepcyjne

Jest to nowy rodzaj środka antykoncepcyjnego dla kobiet. Jedną z jego podstawowych zalety oprócz skutecznego zapobiegania niepożądanej ciąży - jest to, że oznacza on również koniec niepokojów, jakie towarzyszą konstatacji: "zapomniałam wczoraj połknąć tabletkę".

Implanon przypomina wyglądem zapałkę lub wykałaczkę, jest bezboleśnie wszczepiany przez lekarza pod skórę na ramieniu w takim miejscu, by nie przeszkadzał, nie sprawiał bólu i był niezauważalny. Ten miniaturowy przyrząd jest w istocie bardzo precyzyjnym dozownikiem gestagenu - hormonalnego środka, który zapobiega wytwarzaniu jajeczka przez organizm kobiety.

Implant skutecznie zapobiega zajściu w ciążę przez trzy lata. Po tym czasie puste opakowanie należy spod skóry usunąć i ewentualnie wszczepić nowe. Wcześniejsze, tj. przed upływem trzech lat, usunięcie Implantu przywraca po ok. miesiącu normalną płodność. Niestety, środek ten na razie jest dostępny tylko w Danii.

źródło: http://www.narodziny.med.pl/

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

Hej ja chcialam tylko dodac ze ten srodek antykoncepcji jest dostepny takze w Anglii sama mam wszczepionego.chciałabym tez dodac ze działa on roznie u roznych kobiet poniewaz kazda kobieta ma inny organizm!u mnie poczatki byly straszne!ciagle krwawienia czasem bardzo obfite pozniej dostalam tabletki na zatrzymanie krwawienia bralam przez 3 miesiace pozniej podwojny okres w przeciagu poltora miesiaca ten drogi bardzo obfity ze balam sie czy to nie krwotok,a nastepnie okolo 2 lub 3 miesiecy nic i pozniej normalny okres tylko ze trwajacy 10 dni no a co dalej to zobaczymy ale zapowiada sie na to ze teraz wszystko wraca do normy.Lecz nie przerazajcie sie bo mam kolezanke ktora tez ma implanona i ona nie miala zadnych problemow z przyswojeniem tego rodzaju antykoncepcji. pozdrawiam X

Anonimowy pisze...

wlasnie dzis wszczepiono miINPLAON>Mieszkam w Anglii,zrobiono to za darmo,jak kazdej kobiecie.Wystarczy pojsc do lokalnej Kliniki Planowana Rodziny i umowic sie na wszczepienie.& tygodni temu urodzilam dziecko,wczoraj dostalam miesiaczke,poszlam do kliniki i mam implant.CZuje sie ok,polecam.to NIC nie boli.i daje 99%skutecznosci:))

Anonimowy pisze...

Ja tez mam implant od mniej wiecej dwoch lat, jest to bardzo dobra matoda dla osob cierpiacych na migreny (tabletki wspomagaja migreny)czuje sie dobrze i narazie nie mam zadnych skutkow ubocznych...wszystko dzial normalnie...jak nigdy

Anonimowy pisze...

Witam..
Ja równiez mam implanon od dwóch lat....I tak jak bylo na początku tak jest i traz...albo miesiaczka przez miesiąc non stop albo jej brak...tabletki na uregulowanie tez bralam,ale nie pomogły....chwiejnośc nastrojów jescze gorsza niz normalnie...
Ponadto przyttylam 5 kg...pomimo tego ze nie zmienilam trybu zycia wogole...a jest on aktywny!

Anonimowy pisze...

witajcie moi drodzy ja mam implant prawie od 2 lat,co moge o nim powiedziec to to ze jest bezpieczny mozna broic i nic sie nie bac.Jedno ale na poczatku krwawilam co dzień do pewnego czasu teraz natomiast od roku nie mam wogole okresu i niestety tyłek rosnie za niedlugo sama go usuna i mam nadz ze wszystko wroci do normy.w irlandi tez jest to darmowe o ile ma sie karty medyczne i jest to zabiek z miejscowym znieczuleniem chwila i po krzyku :)

Anonimowy pisze...

ja mam takie cos wszczepione i mi sie on gdzies podzial w reku.maja mi robic przeswietlenie gdzie on uciekl.wcale bym nie powiedziala ze to taka dobra zecz.